maandag 3 november 2014

Ine - Cindy & Juliette

Daar waren eens twee jarige collega's. Fijne collega's, die ik graag in de bloemetjes wou zetten of alléja, zoiets toch. Het waren geen bloemen maar twee Juliettes uit het alom bekende boek 'Mijn tas'.

Het was de eerste keer dat ik iets maakte uit het boek en dat is mij direct heel goed mee gevallen. Een zeer duidelijke werkbeschrijving, heel fijn!

Ik maakte eerst een testversie, voor het geval het mij niet zou lukken. Ge weet nooit, niet waar?


Dit is hem. De test, redelijk slap uitgevallen. Ik gebruikte bij deze versie H630 als versteviging op de buitenstof en ik was toch niet helemaal tevreden. Hij is echt slap, een voddeke (een schoon voddeke, weliswaar). Ik gebruik hem nu in mijn handtas voor wat spulletjes in kwijt te kunnen. Op zich doet hij daar goed dienst voor, maar dat was toch niet helemaal hoe ik hem in mijn hoofd had.

Daarom besloot ik om bij de definitieve versies ook H630 op de buitenstof te strijken en nog extra H250 te gebruiken op de binnen- en buitenstof. Extra stevig dus. En deze twee exemplaren vind ik heel geslaagd (eigenstoef mag ook al eens he ;-))







Lieve groetjes,

G

9 opmerkingen:

  1. De eigenstoef is terecht! Mooie stofje trouwens ;)
    En een goede verstevigingstip! Ik maakte enkel nog maar de kleine Juliette en daar heb ik het gevoel dat de H630 voldoende is. Maar voor kerst staat de grote Juliette op het programma dus ik ben blij dat ik weet dat die wat extra versteviging kan gebruiken.
    Hoop dat je collega's blij waren met hun cadeau!

    Liefs,
    Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eigenstof mag wel al eens hé als je zo'n mooie creaties maakt?! Echt leuk!
    't Patroontje van Juliette vind ik zo leuk! Echt zo'n meisje-meisje tas, i love it! :) Jij ook?!

    Ze waren ongetwijfeld tevreden je collegaatjes ?!

    Veel liefs,

    Unique Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze waren heel tevreden ;-), altijd leuk om zo iets handgemaakts te geven!

      Verwijderen
  3. Nice nice!!! Vree schone stofjes!! Je hebt de tasjes-smaak precies helemaal te pakken :-))
    gr

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De Juliette is altijd een winner! Toppatroontje, en je maakte prachtige versies!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En ik denk dat ze heel tevreden waren. Ik heb ze ook al vele malen gemaakt hoor die juliettes

    BeantwoordenVerwijderen